fredag 26 april 2013

Hej!

Idag kom jag hem med min älskade lilla kanin Doorbell! För kanske fem år sen så skulle jag aldrig kunna förstå hur mycket man kan tycka om en liten kanin så som jag gör idag! <3

Men till saken! Jag kom hem med henne från Teddytassens kaningård där hon hade vart en vecka för att paras. Jag räknar med att de tog sig från dag ett så förhoppningsvis har jag små kaninungar här om tre veckor! Tidigast den 18 maj har jag räknat ut att de kan komma för de är då dag 28 :) 

Mejlade Sofie igår och undrade hur de hade gått under veckan och hon sa att dom verkligen älskade varandra och de satt bredvid varandra och  pussade varandra på öronen! Så mysigt och kul att Doorbell trivdes :)

Då jag kom dit sprang hon direkt fram och hälsade i gallret och sen i bilen då vi tog ut henne så ville hon bara sitta i knät och bli klappad och man såg på henne att hon njöt av att vara med oss igen <3

Kul att ha ängeln hemma igen!

 Här är då Spöket Laban som han heter på teddytassens! En söt lite försiktig kille! Han påminner som en hamster med sina stora kinder! hehe

Är superglad för jag fick han! Han hade väldigt fint och runt huvud som de ska vara och verkligen underbart fina öron! *.* Hoppas ungarna får de ;) 
Spöket laban är ställd med 94p så jag fick en riktigt fin hane :)
 Laban igen! Charmig hane

 Nu får han ledig efter en vecka med min troll kanin

Där har vi hamster kinderna! Söööt

 Såhär ser de ut i kaninhuset hos Teddytassens!

 Hon hade inte så många kullar när vi var där idag.. Men här är en Hermelinunge som var i en bur i närheten! SÖÖT :D
(Ville inte öppna buren för att ta kort)

 Doorbell kommer in i sin rosa transportbur! Åker hem 

 Så nu är hon hemma och jag har inrett de för henne! Nytt hur skulle in eller ja nytt och nytt.. Bebis huset.. Sen så ska jag nog ha kvar Hugos gamla toa för den var så stor o bra :3 Glömde lägga i de vanliga höet i höbehållaren innan hon kom hem så de är bara dedär bebis höet i just nu x) 

 Hon gillar in gamla aktiveringsboll! Vad gör man inte för att få lite godis? 

 Gräva på bollen kanske funkar? 

Doorbells bolåda sattes in! Den snickrade jag ihop i sjuan och den är mycket bra :) Har gångjärn så jag kan öppna taken när jag vill. Sen är de ett runt hål och de valde jag för att då blir de som en tröskel och de är bra för att om hon diar ungarna och en unge åker med spenen så åker den inte ut ur boet utan åker var då den kommer på tröskeln :) Hur praktiskt som helst och så slipper jag betala för en liknande för 300 kr! Rymlig o bra!

Doorbell gillar sin bolåda :) 
Då ungarna har kommit så fyller hon igen öppningen med spån så ingen kommer in eller ut ur boet.. Hehe hon låser in dom men då hon ska in dit gräver hon sig in x) Hon har allt sina instinkter 

Ha de bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar