måndag 21 december 2015

Jobb nära jul


Då var det dags att sätta sig vid bloggen igen. Har fortfarande inte fixat bilderna som samlats på hög, men jag har några lediga dagar kvar att ta itu med en del av det. Fördelen att ha en hårddisk men tusentals bilder på är att det bara är att ta några där ifrån när jag känner för att blogga men inte har något att visa. Jag har så många bilder där så jag tvekar inte på att ni inte ens lär känna igen alla.
   Såhär såg min jul ut förra året, lite annorlunda mot idag. Då var lilla Lilja en liten valp och jag hade kvar min ryss hermelin Juliette. Nicki och Misa var i livet och allt var som det brukade. Idag har jag sålt kaninen Juliette till några nära släktingar i Göteborg. Hon lever som ensamkanin och har hela lägenheten att springa lös i. Är jättenöjd och ångrar inte en sekund att jag gav förtroendet till dessa underbara människor. Den största skillnaden är nog att Nicki inte är kvar och fick inte fira jul mer, men det är som det är. Men för att inte deppa ner detta inlägget innan det är försent så måste jag påpeka att det finns ingen bättre terapi än att bläddra bland gamla bilder på Misa och framförallt Nicki. Där speglas glädjen som mest och tack vara mitt fotointresse kan jag föreviga dessa minnen och stunder. Jag minns att Nickis ägare sa att Nicki var en riktig linslus, inte konstigt om hon var uppvuxen med en kamera. Skämt åsido, nej men det är viktigt för mig att det är en rolig upplevelse med kameran för hunden. Fickan laddad med godis och ett kalas av beröm. Dom lär sig otroligt fort att det är i linen som det ska tittas i för att få belöningarna. En hel del parkour blev det för för hundarna för att få en bra bild. Nicki var en sån hund, Misa likaså, att när jag väl placerat ut dom så var blicken i linsen. Det kunde också vara när hundarna sprang och jag stannade upp för att huka mig och ta en bild, då kunde Nicki iaf stanna upp för att "posera" och ha blicken i kameran. Underbara hund! Fabio får allt mer och mer in den lilla knycken och det är så roligt att se hur hundarna trivs med det och finner nöje i det.
    Annars idag så har jag jobbat på Ica. Det har varit väldigt trevligt, inte så högt tryck eftersom det är vinter. Det är också som lite "terapi" att lulla runt i butiken och ta hand om kunder samt lasta ut massor av varor. Men jag fryser väldigt mycket nu på kvällen eftersom stora delar utav dagen spenderades i mjölkkylen. 12.30-18.15 såg passet ut och när jag kom hem var det go middag som pappan min stått och joxat med i några timmar.  Mys med familjen framför tv:n. Fabio höll på att dö kärleksbristdöden så jag fick hjälpa han med det ;) Tur att jag har en hundintresserad familj som också hjälper till med Fabio när jag är på jobbet! Guld värt!
   Imorgon blir det Göteborg med Karin, Frida och Jorge. Har saknat dessa figurer väldigt mycket. Snart är det nyår också och då drar hela Dingle upp till Lidköping, ser fram emot det med. Sen dröjer det inte länge innan jag och Jorge flyger till varmare länder! Juste, ska ta en påfyllning av sprutor inför Kuba! Kommer dö inombords då sprutor inte är av favoriten ;) 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar