onsdag 27 januari 2016

Rosa i regn

Idag var jag och två vänner lediga från skolan. Jag spenderade förmiddagen med att ta det lugnt och att ta ut en välförtjänt sovmorgon. Det till följd av lite plugg av djursjukvårdsprovet som jag hade hängande efter mig eftersom jag var ledig första veckan från skolan. Jag hade iaf en bra känsla sen på eftermiddagen när det skrevs, så vi får se hur det slutade. 
Efter lunch hade jag, Rebecca och Frida bestämt oss för att ta en promenad med hundarna. Tanken var också att spåra men det var tur att vi valde bort det eftersom vädret var inte på vår sida. Men om jag ska ta lite mer hund i fokus så skötte sig Fabio bra idag på promenaden. Han brukar göra det och idag var det inte konstigare än på någon annan runda. Förutom att vi var inte allt för långt ifrån ett rådjurspar. Trotts stort jaktintresse och vakenhet hos flera av hundarna vi hade med oss så skötte sig alla fint och kom på inkallning, skönt! 

Jag fick också chansen att testa Fabios nya regntäcke som mamma investerade i på Mydog. Såklart med våran färg, rosa! Täcket uppfyllde sin funktion bra och även om han doppade bringan i ån så blev han inte vidare blöt, tack vare täcket. Så den är en bra att ha i vardagen. Även om han helt klart inte har något emot att bli blöt så är det alltid trevligare att komma in med en hund som är ett kg lättare från vatten och grus. 

  Fabio fick även ett nytt ljusrosa koppel från Hurtta (dock inte det som är på bild) och ett läderkoppel. Tur att Fabio har en snäll gammelmatte som gillar att skämma bort han ;)

1 kommentar: