söndag 31 januari 2016

Två flattar i bloggen

Idag skulle bli en bra dag! Jag vaknade upp vid 09.30 och gav Fabio mat, åt frukost, duschade och kollade lite tv. Sen städade jag delar utav huset och då hade klockan redan hunnit så 14.00. Då tog jag Fabio i kopplet för att knalla ner till färjan där jag skulle möta upp Jorge. Han har jag verkligen saknat, även om vi sågs senast i torsdags. 
Hemma väntade det en lunch och en liten stund efter det bar det av för att promenera Fabio. Jorge hade en rosa sparkcykel och jag en blå, plus en Fabio i vänster hand. Lite lätt nostalgi var det att åka iväg på sparkcyklarna som egentligen var alldeles försmå, men varför inte liksom? Väl ute i naturreservatet så släppte jag Fabio och det dröjde inte länge fören jag såg ett par komma 100 m bort med en annan hund. Jag kopplade då upp Fabio och paret började ta ritning mot oss. Det var en kvinna som bor på ön såg jag sen och i följe hade hon sin man och sin flattetik. Hon frågade om Fabio ville leka och när det väl är en flatte som han halvt som halvt känner så sa vi absolut ja. Fabio och Senja som hon heter fann varandra väldigt fort och dom lekte så fint ihop. Fabio fick många pussar av den fina flickan. Vi tog följe och det blev en hel del prat om apportering, spår, rallylydnad och allmän träning som man brukar göra när man äger en flatte. Hon är en väldigt duktig hundtränare och jag tror att Senja är hennes femte flatte. Alltid kul att prata med någon som har en lika dan hund som en själv. Stackars Jorge som inte är så inbiten i hunderiet nöjde sig med att klappa på både Fabio och Senja och se dom leka. 
När våra vägar skiljdes åt så fortsatte jag och Jorge ner till parken där vi skulle träna budföring. Jag tror att Fabio bara prövat på det en gång tidigare och Jorge var helt ny i det. Men jag förklarade så gott jag kunde hur vi skulle göra. Både Fabio och Jorge var duktiga tyckte jag! Det är nog inte så lätt för Jorge som dels inte har samma hundvana som jag och sen att han skulle vara motparten som får jobba säkert trippelt så hårt för att få Fabio att vilja komma till han och sen sätta sig fint vid vänster sida. Men så bra det gick ändå och många skratt blev det :D 

Hade tyvärr inte kameran med mig så jag tog min mobil som inte alls har en bra kamera egentligen. Men två flattar är det på bilderna iaf ;) Jisses vad dom sprang! Fabio skötte sig jättebra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar