fredag 29 januari 2016

Vanlig helg

Igår kom jag hem extra tidigt eftersom jag blev skjutsad hem utav min snälla vän Rebecca. I baksätet fick jag närgånget sällskap av hennes fina vita herde Qiara och min egna Fabio. Fabio fick åka med "hundbälte". Det har han aldrig gjort innan och jag var lite tveksam på hur han skulle ta det. Han skulle ju nämligen sitta i själva sätet och som ni alla vet så är flattar inte det minsta. Men det gick bra, han satt på rumpan och kollade ut genom fönstret. Han visste dock inte hur han skulle göra när han ville ligga och sova, men det visste Qiara som är rutinerad på att få åka med eget bälte. Hon använde mig som säng och det fungerade bra. Blev bara lite vit efteråt hehe ;)
 Måste också nämna hur charmig Fabio var när vi skulle kliva av färga hem senare på kvällen. Ni som åkt färjan till Rörö vet med er att det både bullrar, gnisslar, tjuter och är allmänt brötigt just när färjan ska lägga till. När han var yngre så var detta ett läskigt moment kommer jag ihåg, dock inte så konstigt egentligen. Men nu när han är ett år så tar han allt med ro. När det låter som mest står han mest stilla och ser sig omkring med en svans som gungar glatt. Härligt! Sen när bommen öppnats och vi ska kliva av så drar han som aldrig förr! Han drog något otroligt mycket halva vägen tills jag släppte han lös (såg så det inte var någon som kom eftersom man ser hela vägen hem till mig på min lilla platta öppna ö). Då satte det vart och han var rusade först ca 30 m ifrån mig men stannade för att se så att jag var med. Sen så rusade han hela vägen hem, i full fart. När han väl var hemma så knallade han upp för trappan och står och väntar på att jag ska släppa in han. Han måste ha saknat alla sina field- och whippet flickor här hemma lite extra, för såhär taggad har han nog aldrig varit för att få komma hem.
Just nu löper två tikar här hemma (Ida och Ritza). Ritza ska åka in till veterinären snarast för att ta prover för att se vilken dag som det är bäst möjligast chans att få en bra parning på. Hon ska nämligen åka på en dejt i Norge om några dagar och vi hoppas då på små whippetbebisar i vår <3 Med detta så innebär det också att det blir mycket nej, nej, nej till Fabio. Inte så lätt att han löptikar med hane, men det fungerar bra ändå tycker jag. På morgonen kan vara värst, eftersom han då sover ensam med mig och kommer ner till alla och då blir alla väldigt intressanta. Men det gäller att hålla isär dom och hålla koll. Försökte ta Fabio åt sidan och göra positiv träning i köket (hade ingen lust att gå ut eftersom det regnar och blåser mycket). Men det gick väl inte så bra eftersom Ritza blev ett nyfiket störningsmoment, när hon tjuvkikade genom grinden till köket. Annars hade han en god attityd och relativt bra fokus, men vad mer kan man begära egentligen med tanke på omständigheterna.
Jag längtar tills jag får Jasmines bilder från i torsdags. Då var det aktivitetsdag på skolan och där var det en fullspäckad dag med rally och spår. Bilderna är dock bara från spårningen! Men dom såg fina ut när hon visade mig alla på kameran, det gäller bara att hon ska bli klar med alla (eftersom det inte bara jag som står i kö) och sen skicka till mig så ska jag berätta både positiva och negativa upplevelser från dagen + allt vi lärde oss :)
Imorgon kanske det blir att åka på en öring-messa där allt fokus kommer ligga på öringfiske. Men det är bara om Grim är hemma och det får vi se hur det blir, är Grim inte hemma blir jag kvar här och passar alla fyrbenta. Andra roligheter som väntar är att Jorge kommer på söndag = hög mysfaktor. Sen är jag ledig på måndag, vilket inte är helt fel. 

Eftersom jag inte har några bilder att visa så knåpade jag ihop ett litet kollage av saker som jag väääldigt gärna vill ha. Såklart rosa ;) Men jag såg dessa revolution race byxor som precis hade lanserats. Blev helt kär i dom! Inte bara att det var rosa, men det var också leopard print på det svarta. Riktigt snyggt. Sen vill jag gärna ha en fleece eftersom jag faktiskt inte äger någon i dagsläget och det är ett praktiskt värmande plagg. Den är också från revolution race. Sen har Arrak en funtkionerlig och snygg fleecejacka som skulle vara perfekt att ha, speciellt när det snart är vår och när jag vistas i hundhallen. Apportbock är något jag äger, men den jag äger är egentligen för valpar "ish". Så några tyngre hade suttit bra. Sist men inte minst så vill jag gärna ha en y-sele från Hurtta. Är ett fan av deras produkter och jag tycker att deras passform är bra. Jag har redan active selen, men den har en negativ del och det är att remmarna lätt glider upp och gör att den blir lätt för stor. Då får jag liksom sy fast den så den sitter på plats. Fabio har inte slutat växa och det är rätt så jobbigt att behöva sprätta om stygnen för att sätta om dem sedan. Eller så är jag lat, för så kan det också vara  :) Egentligen hade jag också behövt ett par bra skor att vistas med i skog och mark och som jag kan ha när jag tränar hund. Snart kommer vinterskorna vara för varma och då blir gympadojorna lätt blöta när jag är ute på appellplanen eller i skogen. Men allt är inte gratis heller ;)

2 kommentarer:

  1. Håller med om att de byxorna var ruggigt snygga och gillar inte ens rosa egentligen ;) Jag har en sådan tröja från Revolution Race fast en svart, älskar den! Helt klart värt sitt pris.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa jag är så såld på deras produkter över lag *.*

      Radera