tisdag 23 februari 2016

Tisdag och sportlov

Så skönt med lov och att få vara hemma. Älskar att vara tillbaka vid havet och ön. Finare promenadvägar finns det nog nästan inte ;) Perfekt väder var det också. Jag och mamma tog med oss Juni, Ritza och Fabio för att gå ut till naturreservatet, vi mötte inte på en människa fören i slutet av promenaden, UNDERBART!
Ritza och Fabio som är mest bolltokiga av våra hundar fick varsin boll att dundra runt med. Fabio har en ovana av att om han inte får sin boll så ska han bestämt gå framför mammas fötter i en nästan perfekt fotposition, som också pendlar mellan att gå framför fötterna på henne. Även om jag har bollen i fickan och han såg att jag stoppade bollen i fickan så ska han helt maniskt följa efter mamma. Undra vem av oss två som missbrukat att ge min kära retriever pip-bollen ;) 

Sen eftermiddag/kväll planerar jag mer slalom och att han ska hitta vänster ingång själv. Shaping fungerar riktigt bra just nu på Fabio!

 Inte alltid lika vacker








 Sen la jag ca en timme på att trimma han. Mycket behövligt! Behöver slipa mer på hals, lite öron och baktassar.


 Juni var i sin egen värld idag




 Lilla Ritza som ligger på dag 15-17 av sin dräktighet.







Rörös vackraste sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar