tisdag 22 mars 2016

Elva små borzoi-valpar

Jag och mamma hade planerat in idag att ta en tripp till Hagabergslidens kennel. Just nu har Ragna en borzoi kull! Det är hela 11 valpar, med nästan hela färgskalan ;)
Det var en mycket trevlig dag. Vi välkomnades av Ragna och fick hälsa på alla hennes hundar. Det första som slog mig var vad stor en borzoi kan bli. Jag som tycker Fabio är stor, men detta var något helt annat. Det är en annan sak att se en borzoi i utställningsringen, än i deras hem på riktigt nära håll. Väldigt vackra och maffiga hundar, vill absolut ha en sådan i mitt liv! Att det också är några otingade valpar kvar gör det inte mycket bättre, haha!
Hur som helst så gick vi vidare för att träffa alla elvlingar. Deras mat serverades och med så många munnar att mätta, så tog det slut fort. Efter det blev det en hel del valpgos och massa foton. Så otroligt mysiga och harmoniska valpar var det! Dagen avslutades med fika och hundprat.
Tusen tack Ragna för att vi fick komma och se din kennel, plus träffa alla underbara valpar! 


Ska inte skriva mer, här har ni del ett av två av alla bilder!


 Fnizza hälsar mamma välkommen






 Denna lilla tikvalpen var nog min favorit! Men alla var så underbara <3






 Alltid redo!


 Fina mamma Skoya! 




 Alla bebisarna vid maten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar