tisdag 15 mars 2016

T-shirt och agility!

Sol blandat med ett lätt måltäcke. Det var så himlen såg ut när jag steg upp igår på morgonen. Jag och Karin som tog en morgonpromenad insåg ganska fort att det var varmare än vanligt. Har tyvärr ingen termometer till hands, men det var så pass varmt att en ofodrad jacka var för varm att bära. Till och med vårblommorna har vågat sig fram. Tänka sig att förra veckan var det is och snö!

Senare på eftermiddagen, kanske vid 14 tiden. Då bestämde jag, Karin, Frida och Matilda att det var väder för agility! Med peppade hundar stack vi lite spontant ner till appellplanen, där vi också hämtade fram alla hinder vi önskade. Vi hade tre stationer, en slalom station. Där var det 6 pinnar och sedan en liten enkel trea. Station nr 2 var två enkla hopphinder.

Idag har vi haft agility som väntade efter skolan igen. Med lika bra väder så blev vi fyra stycken glada på banan. Mer fokus låg idag på bana och teknik. Jag måste säga att idag var Fabio dyr!! Gud vilket fokus, fart och vilken koll han har på mina kommandon. Idag kunde han göra slalom helt självständigt med. Nästa steg är att jag kan ha ökat avstånd från själva slalomet. Han har fått in sådana snygga "bc hopp" mellan varje slalompinne, det gillas. Han har fart och är inte rädd för att satsa. Han är dock ibland lite för snabb, vilket ledde till att han ibland kunde missa en pinne eller rent av hoppa in i kommande pinne haha. Men det ska vi öva på. Han ska ju vara med i Dingle-mästerskapen. Jag anmälde han till agility, rallylydnad och nosework! Får se hur det går. För övrigt från dagens agility så är jag som sagt nöjd med att han ser och hör mina kommandon. Det har vi haft lite struligt med innan, men inte lika mycket nu. Springa runt hinder osv gick över förväntan. Min lilla guldklimp <3

Annars så var det nosework på morgonen med klassen. Tror han gjorde tre-fyra sök. Ingen smeller användes idag, tror det var därför han yrade lite bort under det första fordonsöket. Men efter första fordonsöket gick allt på räls. Har lite svårt att se när han hittar och doftmarkerar. Men det fick vi öva på att se idag, känner mig själv lite tryggare med det nu. När han finner doften så "fryser" han och svansföringen blir allt mer intensiv. Övriga sök befann sig utomhus på en "stökig" yta, vid ladugården. Har inte så mycket minne från morgonens aktivitet. Vet bara att jag var nöjd med alla söken. 

Här är de sista bilderna från besöket hos Eva och Alva. 6 små tollare fick det mysas med <3

Tack igen för vi fick komma!!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar