onsdag 8 juni 2016

En dag vid havet

Lite spontant fick jag ett pm av Vendela där hon undrade om vi kunde ses snabbis, eftersom hennes familj åkte med båten till Rörö någon timme. Såklart tackade jag ja. Jag tog med mig Fabio och Mika. Mika kommer inte synas så mycket på bild eftersom Barbie ville gärna leka med henne, mer än vad Mika ville leka tillbaka. Mika tillbringade tiden med att sitta på det goa varma berget bredvid oss och se vad vi gjorde. Fabio var inte sig själv den dagen. Han var lite off, men han kan nog vara påverkad av krocken som var dagen innan + det varma vädret. Fabio spenderade mest tiden av att stå i vattnet, tillräckligt långt ut för att Barbie inte skulle nu honom. Det var en kul stund vi hade med fotografering, lek och tjöt. Lite *mycket* kaos var det ändå haha. Jag valde inte det bästa stället att vara med hundarna. Otroligt mycket folk var där för att bada och så har vi mig och Vendela som var där för att bada våra hundar. Fabio han skulle stå långt ut i vattnet, ibland fick han för  sig att han skulle apportera tjocka simmande män. Som tur var nådda han aldrig fram, inte lika uppskattat för mattes del att min hund är räddnings-benägen. Sen ville han fånga maneter som några barn lekte med. Barbie var en lite virvelvind som pendlade mellan att hälsa på människor, äta sjögräs och fånga människors badkläder. Mika var lätt stulen.. Hon ville gå efter folk som gick förbi, jag fick många kommentarer så som "Det är okej, hon kan få följa med oss hem ;)". Vendela ramlade över en sten, när hon backade samtidigt som hon bad Barbie att stanna bredvid Fabio. Allt för att få en perfekta bilden, right? ;)

Nästa gång vi ses hoppas jag på en mer närvarande Fabio, då får Barbie lite roligare ;)


 Är man stor måste man vara snäll!

 Finaste paret!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar