måndag 26 mars 2018

Zaffran 10 veckor!

Zaffran blev i lördags hela 10 veckor. Hon väger nu prick 4 kg också. Igår var det superfint väder och då passade jag på att ta Zaffran och Ritza ut för en fotografering. Alla bilder är inte klara, så sparar övriga till ett annat inlägg. Jag har märkt att Z är rätt klumpig, och visst det är en valp. Men hon slår sig verkligen varje dag. Så under fotograferingen sprang hon med munnen före in i ett berg, det gjorde självfallet rätt ont på henne, men inga skador eller men som tur var. Hoppas hon lär sig att hon har fyra ben snart ✌

Idag har vi haft en snickare hemma och det var ju lite konstigt för en liten valp. Hon tyckte att han var lite läskig och höll sig gärna på avstånd när han kom klampande med sina skor. Men hon var ändå nyfiken på håll, så rädd var hon iaf inte. Det var himla kallt då snickaren bytte ut två dörrar till utsidan. Så jag och Zaffran gosade ner oss i en filt och kollade på tv, medan han höll på. Utöver det har jag pluggat körkort en del, Zaffran finner sig som sagt bra i situationer där lugnet bjuds på. Hon sover eller tuggar ben, inget konstigt trots borrmaskiner lät högt. Jag har haft två små klickerpass med henne idag. Vi försökte lek-klicka in snurra och vi har en bra grund som vi ska jobba vidare från. Så atm är det "stanna" och "snurra" vi pysslar med i träningsväg. Min kille Michel kom idag också och Zaffran har inte träffat honom innan. Zaffran beskrev jag innan som framåt mot främlingar, men inget behov av att hälsa. Hon viftar på svansen och är glad på ca en m håll. Men hon kan också gå fram och då är hon väldigt lugn och sansad. Hon gillade Michel, vilket jag inte var förvånad över då hon har bra sociala egenskaper och Michel har bra hand med hundar (efter att ha varit ihop med mig i typ tre år).

Idag var det för kallt för att gå ut och göra så mycket. Hon gillar inte kyla + vind, så hon fick mest vara ute och göra ifrån sig idag. Jag klädde på henne när jag skulle hämta Michel, men hon ville inte gå. Satt på rumpen och tittade olyckligt på mig och gnällde. Då fick hon åka jacka efter en stund och då blev det jättebra.😊

Imorgon ska vi klicka vidare och jag ska försöka plugga mer körkort. 


 Har kollat på bilder där hon var 7 veckor och nu. I ansiktet har hon utvecklats en hel del, men i profil ser hon fortfarande ut som en plutt

7 veckor

10v
 7 veckor

 Lilla modellen






 Vet inte riktigt vad som händer i den här bilden

Ritza på språng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar